czwartek, 25 maja 2023

Koniec drogi? Z pewno艣ci膮 nie馃挒!

     Dzie艅 dobry. Dzi艣 nie b臋d臋 opisywa膰 zagadnienia z wyk艂ad贸w. Dzi艣 chcia艂abym podsumowa膰 swoje przemy艣lenia odno艣nie blogga i zmian, jakie nast膮pi艂y we mnie dzi臋ki dzienniczku refleksji. Czy pisanie blogga pozwoli艂o mi na poszerzenie swojej wiedzy? Oczywi艣cie, 偶e tak. Jak ju偶 wspomina艂am wiele razy, na samym pocz膮tku by艂am nastawiona dosy膰 sceptycznie do wybrania formy dzienniczka jako zaliczenia przedmiotu. W mojej g艂owie przeplata艂y si臋 r贸偶ne my艣li... 艁atwiej mi b臋dzie nauczy膰 si臋 na test ni偶 pochyli膰 si臋 nad pisaniem dzienniczka...Przecie偶 nie znajd臋 chwili na tworzenie sensownych wpis贸w. Jednak si臋 myli艂am. 



    Warto jest da膰 sobie szans臋, nawet je艣li by si臋 uda艂o. Przyrzek艂am samej sobie, 偶e b臋d臋 pisa膰 mimo wszystko. 呕ycie rzuci艂o mi w tym czasie wiele bruzd pod nogi. Najgorszym etapem by艂 po偶ar mojego domu. Sta艂o si臋 to dwa tygodnie temu. W tamtym czasie mia艂am ochot臋 rzuci膰 wszystko i uciec jak najdalej. Jednak si臋 nie podda艂am i dzi臋ki pomocy 偶yczliwych mi os贸b, w tym kole偶anek z roku i pracownik贸w uczelni, udaje mi si臋 wr贸ci膰 do normalno艣ci. Napisa艂am o tym, poniewa偶 chcia艂am pokaza膰 Wam jak 偶ycie mo偶e popsu膰 nasze plany, marzenia. Jednak takie zdarzenia buduj膮 nasz膮 osobowo艣膰, stajemy si臋 dzi臋ki nim silniejsi. Tak jest w przypadku pisania dzienniczka. Dzi臋ki niemu sta艂am si臋 m膮drzejsz膮 osob膮. Na w艂asn膮 r臋k臋 poszukiwa艂am informacji i du偶o z nich zapami臋ta艂am. Dzi臋ki przedmiotowi Edukacji spo艂eczno-przyrodniczej jestem o艣wiecon膮 kobiet膮, kt贸ra b臋dzie w swojej przysz艂ej pracy  w szkole zaszczepia膰 u dzieci mi艂o艣膰 do przyrody i do jej poszanowania. Jestem osob膮, kt贸ra ma obsesj臋 na punkcie segregacji 艣mieci. Czasem nawet myj臋 pude艂ko po jogurcie i dopiero je wyrzucam. Nie my艣lcie, 偶e b臋d臋 tego wymaga膰 od dzieci. Wa偶ne b臋dzie to, aby wiedzia艂y jak poprawnie segregowa膰 艣mieci, jak dba膰 o planet臋, jak szanowa膰 zwierz臋ta i ro艣liny. Marzy mi si臋 to, aby dzieci robi艂o to mimowolnie i od serca, aby czu艂y poczucie sprawstwa, 偶e dzi臋ki wyrzuceniu plastikowej butelki do odpowiedniego kosza sprawi膮, 偶e owa butelka dostanie drugie 偶ycie. Taki b臋dzie m贸j cel.

    Bardzo dzi臋kuj臋, 偶e mog艂am dzieli膰 si臋 z Wami moimi przemy艣leniami. My艣l臋, 偶e odpowiedzia艂am na ka偶de pytanie, kt贸re sobie zada艂am. Opisa艂am ka偶de zjawisko, kt贸re najbardziej mnie ciekawi艂o.  Z pewno艣ci膮 wybra艂a bym ich wi臋cej. Lubi臋 pisa膰, tworzy膰 my艣li i refleksje. Odkry艂am swoje nowe umiej臋tno艣ci. Bardzo si臋 ciesz臋, 偶e wybra艂am t臋 form臋 zaliczenia wyk艂adu. Wyci膮gn臋艂am jeden bardzo wa偶ny wniosek. Nie mo偶na ocenia膰 czego艣 je艣li si臋 tego nie spr贸bowa艂o. Spr贸bowa艂am, napisa艂am i jestem szcz臋艣liwa, 偶e mog艂am si臋 podzieli膰 swoimi poszukiwaniami edukacyjnymi. Na sam koniec przedstawiam Wam mini map臋 my艣li, kt贸r膮 stworzy艂am na podsumowanie pisania blogga. Dzi臋kuj臋 za po艣wi臋cony czas na przeczytanie moich my艣li. Pozdrawiam Was serdecznie. 馃挆



Kod QR do mojej mapy my艣li:

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz

Moje sposoby uczenia si臋- czyli jak przyswajam wiedz臋馃搾馃摎.

     Tworz膮c ten wpis, ci臋偶ko jest mi odnie艣膰 si臋 spos贸b, dzi臋ki kt贸rym przyswajam wiedz臋. Zawsze wydawa艂o mi si臋, 偶e jest to proces mimowol...