sobota, 27 maja 2023

Moje sposoby uczenia si臋- czyli jak przyswajam wiedz臋馃搾馃摎.

     Tworz膮c ten wpis, ci臋偶ko jest mi odnie艣膰 si臋 spos贸b, dzi臋ki kt贸rym przyswajam wiedz臋. Zawsze wydawa艂o mi si臋, 偶e jest to proces mimowolny. Jednak jak si臋 nad tym zastanowi艂am, to rzeczywi艣cie do skutecznego uczenia si臋 potrzebny jest fundament. Co jest tym fundamentem w moim przypadku? Na pewno najpierw dane zjawisko musi mnie zainteresowa膰. Strasznie nie lubi臋 uczy膰 si臋 o czym艣, co mnie zupe艂nie nie interesuje lub nie cieszy. Tworz膮c dzienniczek refleksji, szuka艂am informacji na w艂asn膮 r臋k臋, co da艂o mi mo偶liwo艣膰 ocenienia, czy dany tekst, kt贸ry chc臋 umie艣ci膰 jest poprawny. Nigdy nie umieszczam niczego bez wcze艣niejszego przeczytania.

    Moje techniki uczenia si臋 s膮 proste. Czytam dany tekst kilka razy. Zaznacz臋, 偶e mam dobr膮 pami臋膰 wzrokow膮. Na egzaminach potrafi臋 wyobrazi膰 sobie, gdzie dane zdanie by艂o zapisane. Notatki zawsze pisz臋 odr臋cznie. Nigdy nie korzystam ze 艣ci膮g, poniewa偶 uwa偶am, 偶e lepiej jest napisa膰 mniej, ale niech to b臋dzie moja przetworzona wiedza. Uczciwo艣膰 pop艂aca. Pisanie blogga da艂o mi mo偶liwo艣膰 rozwoju i nigdy nie s膮dzi艂am, i偶 mo偶na zdobywa膰 wiedz臋 poprzez w艂a艣nie tworzenie wpis贸w. W przysz艂o艣ci b臋d臋 stosowa膰 t臋 metod臋 zdobywania wiedzy, poniewa偶 wpisy, kt贸re tworzy艂am, zosta艂y mi umy艣le i na pewno b臋d膮 w nim na d艂ugi czas. Uwa偶am, 偶e dzi臋ki studiowaniu naby艂am nowych umiej臋tno艣ci uczenia si臋. Ucz臋 si臋 o tym, co lubi臋. Nauki humanistyczne s膮 moj膮 mocn膮 stron膮 i nie wk艂adam a偶 tak mocno du偶o wysi艂ku w nauk臋, poniewa偶 jak pisa艂am wcze艣niej, ucz臋 si臋 tego, co mnie interesuje. Dzi臋ki temu nauka sprawia mi rado艣膰, nie jest wymuszona. Lubi臋 zawsze mie膰 podkre艣lone najwa偶niejsze rzeczy. Zawsze mam staranne notatki, p贸藕niej 艂atwiej jest mi scala膰 wszystkie potrzebne wiadomo艣ci. Ucz臋 si臋 tak, by nie zapomina膰, tego, co by艂o na egzaminie. Wiedza zostaje w moim umy艣le. Oczywi艣cie jak u wi臋kszo艣ci wiedza ze szko艂y 艣redniej mi ulecia艂a, poniewa偶 tam trzeba by艂o uczy膰 si臋 wszystkiego (chemii, fizyki, matematyki itp.) Na studiach jest o wiele lepiej, poniewa偶 ucz臋 si臋 tego, co b臋dzie mi przydatne w przysz艂ej pracy nauczyciela. Bardzo interesuje mnie m贸j kierunek. Wybra艂am go z du偶膮 艣wiadomo艣ci膮 i odpowiedzialno艣ci膮. Zawsze staram si臋, aby moje egzaminy, wypracowania, czy nawet wpisy na bloggu by艂y sensowne, poniewa偶 to 艣wiadczy o mojej osobie. Zawsze wyobra偶am sobie to, jak kto艣 b臋dzie czyta膰 moj膮 prac臋 i co sobie pomy艣li. Chcia艂a bym aby wi臋kszo艣膰 pomy艣la艂a : 

''-Bardzo solidna praca, wida膰, 偶e dziewczyna wie, o czym pisze.''

    Taki jest m贸j cel. Aby naucza膰 w taki spos贸b, aby dzieci rozumia艂y, to, co chcia艂a bym im przekaza膰. Nie lubi臋 uczenia si臋 na pami臋膰 bezsensownych regu艂. Wiedz臋 trzeba rozumie膰 i to jest ca艂y sens nauczania lub uczenia si臋 dla samego siebie. Dzienniczek zmieni艂 moje nastawienie do takiej formy nauczania i poszukuj膮c informacji do wpis贸w na prawd臋 du偶o z nich zapami臋ta艂am i ciesz臋 si臋, 偶e zostawi艂am tutaj sw贸j 艣lad.



Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz

Moje sposoby uczenia si臋- czyli jak przyswajam wiedz臋馃搾馃摎.

     Tworz膮c ten wpis, ci臋偶ko jest mi odnie艣膰 si臋 spos贸b, dzi臋ki kt贸rym przyswajam wiedz臋. Zawsze wydawa艂o mi si臋, 偶e jest to proces mimowol...